Själv tränar jag helst ute, cyklar springer, hoppar, klättrar och kör på olika utegym och hinderbanor. Under senaste tiden med coronapandemin har jag märkt tydligt ökad tryck på utegym, vilket är bra ur flera perspektiv.

Märkt att flertal klassiska gym har passat på och flyttat del av verksamheten ute till gården, intilliggande park, eller utegym.

Exempelvis så kör Tyresö Gym & Hälsocenter utespinning, jättekul initiativ tycker jag! Läs mer på deras webbsida och skicka kärlek på Linkedin, länk nedan.

Vidare har mitt lokala gym i Tungelsta också utespinning! Sett dem vid flertal tillfällen. Några andra var ute sprang upp och ner i olika backar i området. Andra har jag sett i ljusslingan och utegymmet med några medhavda redskap och vikter. Skönt, bra initiativ verkligen kul att all träning inte bara avstannade utan att det dyker upp nya kreativa lösningar!

Träning på utegym & vardagsrummet

Försöker vakna vid 05, så ofta jag kan i alla fall men känner ingen press över det. Först kör jag 20min intensiv träning, följd av 20min meditation och stretching. Enkla saker, oklart vad alla övningar heter men jag kan väl spela in en videoklipp om någon känner sig intresserad.

Endast fantasin sätter gränser för hemträning och det som kan göras i natur, i utegym, ljusslingan, promenadstråken eller var du nu är. Under min morgonrunda i morse gjorde jag 30 armhävningar längst promenadstigen vid två olika tillfällen innan jag avslutade rundan. Målet var egentligen 100 armhävningar men vem räknar sånt egentligen, det är väl kvalitén som räknas.

Sedan brukar jag cykla till jobbet i Tyresö med startpunkt i Tungelsta. Kolla gärna in min Stravaprofil och följ mig för mer inspiration.

Nemanja Ranic skriver om disciplin i träning och fitness med fokus på kropp, hälsa och välmående!